Friday, March 03, 2006

忘记

前几天突然梦见一个被我遗忘已久的人。

没有想到,还会梦见这个人;没想到我的潜意识里还是有这个人的存在。

曾经日日夜夜的思念,全都让风带走。

对他而言,我从来都不占有一席位置,一切纯粹是我多情的单恋。

如果问我,‘现在还想再见到他吗?’, 我还是想见到他,只是见面的定义已经和从前不一样。现在的我只是想知道他好吗,就是那么简单而已。

还记得,曾经听过一句话: ‘在当下时,要忘记似乎是一件很难的事情。当你有一天轻松得享受着咖啡,脑海里突然浮现那个人的背影,你已经忘记他。’原来,这种偶然的回忆,就叫作忘记。

其实,忘记不是一件很困难的事情。

6 comments:

卡門 said...

有时我怀疑自己变态,因为我向一个人表白,不是因为很想进一步发展下去,而是想洒脱的放下。
我是快刀斩乱麻的人,可是又不容易对一个人死心,于是只好让一个人彻底让我明白,我们只能是朋友,我就甘愿放手。
后来,他们都很好,我也不知道怎样我们都成了很好的朋友。
huixin:我想我能理解你说的,有时想起他,会想知道他好不好,但是你知道以前的感觉怎么也不会回来了。当然很多客观的因素,你也不想它回来。

piggy said...

hmmmm, the person u are talking about must be me

aiyur, pls dun miss me so much la

tze said...

okay i never knew what i was missing when my computer couldn't read chinese.

very well written. and beautiful.

true, forgetting is not that difficult after all. its just that people refuse to forget and they hold on to what was never theirs in the first place.

huixin said...

蚊子,我也是会向自己喜欢的人表白,不过通常是在我不喜欢他后。哈哈!我跟他没有联络了,不知道现在他是怎样。

Chuisan, i just can't control myself missing you!haha!

Tze Ching,you know how to read Chinese??i agree with wat u said 'people refuse to forget and they hold on to what was never theirs in the first place'He's never belongs to mine, so i choose not to put him in the deepest of my mind.

Anonymous said...

Hehehe... I know who you're talking about. I'm sure I know that person too, right? Haha!
Don't worry, your secret is safe with me!
But, hey, forget about him already.
Move on with your life!
Start getting horny and look for other potential guys! Haha

huixin said...

JD, it's impossible that you don't know him. but i don't think u confirm who izzit...

I'll look for potential one..but no need to get horny! Just be myself!