Friday, February 24, 2006

幸福

我这个土生土长的吉隆坡人,
患有严重的恋KLCC症。
常有事没事就会去报到,
有budget也好,没有也好,
就是喜欢去那里。
在这城市里,我无时无刻都会无意地寻找它美丽的倩影
只是看也觉得很开心。

今天早放学又去报到。
不同的是,今天是孤身作战。
一个人走在商场里,
除了向服务生咨询一些产品资料以外,
没有开口说多少句话。
一个下午,纯粹走走逛逛。

商场里,有很多与朋友共同创造的回忆。
有说有笑,欢乐洋溢每一个曾有我们身影的角落。
过去,穿梭在每一条我们曾一起走过的走廊里。
今天的我,任由沉默代替我们一同出游的情景。
虽然沉默,但我并没有难过。

心情平淡得很,
我是开心的,
只是少了我们一起时的兴奋。

一致的脚步,
欢乐的笑声,
无聊却乐在其中的对话,
发现新事物的分享,
互相依赖的安全感,
原来……
这就是幸福。

是不是我发现得太迟?

'贵格不饱'(cantonese)的午餐。平时与朋友出去通常是选又便宜又好吃的, 今天自己一个出去,餐馆的气氛却成了我选择的主要因素。哈哈!老实说,我平时真的很少光顾咖啡馆。


7 comments:

卡門 said...

一个人的时候,我也喜欢去cafe消磨时间。可以静静的看书、喝茶、吃点小吃,然后心情就这样美美起来。

piggy said...

this post is about why you like going to cafe alone?

hehe, not really sure, i guess only. like i said, i know how to read a bit of chinese only.

蓝玫瑰Emily said...

不管不管。。
我回来
你要陪我去KLCC

专车接送可以吗? :p

huixin said...

Chuisan, ok...i'll write the summary in English for you. This post is about I like to go KLCC...and i love this place. I used to go there with my friends and my cousin. But this time I'm going alone because my best friends and my cousin are in overseas. I feel lonely and i miss them and the days with them. The picture i post there is the lunch i had in last Friday.

Emily, 专车接送而已嘛!小问题啦!包在我身上!

piggy said...

i knew it!! i knew u wrote abt going to cafe alone because ur cousin is not around. *pretend to be clever*

Anonymous said...

Good news for you then. I'm going back to Malaysia next week. You can bring me to KLCC then. Miss the yummy food there! Yumminess.... Hehe

huixin said...

JD...no problem, can go with u! But, if u look for expensive restaurant, please pay the bill for me.