Sunday, February 05, 2006

姐妹情深

日子越靠近
我的心却越平静
平静得自己无法相信
原来我还能拥有这一面冷静

我感激上天让我们相遇的安排
不再怨恨我们的分开
我终于能够看开
生存在世界上很多很多的无奈

这些年来发生很多事情
学业、亲情、友情、爱情
很多重要的
也有很多无聊的
遇见了很多过客
才明白你是最重要的

这二十年来
你在我的生活里超然的地位无法替代
也许分开
我们才能更勇敢面对未来
也许分开
我们才能拥有更多毅力战胜漫长的等待
也许分开
我们才能拥有更多力量为自己奋斗未知的将来

请你放心
我会努力让自己不孤独
Shopping, 看力宏一定都会找到别人陪
有什么开心或不开心仍然会找你分担
毕竟现今通讯发达

未来没有我的日子
请你一切小心
如果需要我,我仍然会伸出我的手心
希望你也能和我一起为未来努力
虽然我们彼此相隔两地

绮,加油!

7 comments:

卡門 said...

你的朋友还真幸福
因为你时常会写一些特别的文字给她们
好羡慕
得空也写写给我麻

huixin said...

好,没问题,如果你也要离乡背井一段日子。:p

卡門 said...

離鄉背井啊,好像有點困難咧~
遠行可以嗎?
呵呵,好牽強咧

huixin said...

哈哈!
没办法啦,那些文字的灵感都是来自离愁。
因为我这个人总是在他们离开我时特别想抓住他们走之前的时间。haiz~~~我这个人总是在要失去时才特别懂得珍惜。

Anonymous said...

Hah... I don't recall you writing anything for me when I left for London!
This is so not fair! Sigh... Sigh...
Hmph...And I thought I was worth more than that to you!Haha

Anonymous said...

*Blush*
Sorry about my amnesia!I did read that article of yours and was immensely touched! Hehe
Anyway, I was just looking for some nonsense to SPAM in your blog! Haha!
Btw, I told you I got souvenirs for you guys this time, right? I'm going to give Qi's share in your keepsake!
(That makes me strictly legitimate to ask souvenirs from Australia!Hahaha)

huixin said...

Jondee, you are really spaming my blog! Hey, if you want souvenirs, you should email XQ! I won't help you to pass your message to her...haha! :p

By the way, i don't think XQ will get internet connection so soon.So, have to be patient.