Saturday, January 26, 2008

再别康桥

轻轻的我走了,正如我轻轻的来;
我轻轻的招手,作别西天的云彩。

那河畔的金柳,是夕阳中的新娘;
波光里的艳影,在我的心头荡漾。

软泥上的青荇,油油的在水底招摇;
在康河的柔波里,我甘心做一条水草!

那榆荫下的一潭,不是清泉,
是天上虹揉碎在浮藻间,沉淀着彩虹似的梦。

寻梦?撑一支长篙,向青草更青处漫溯,
满载一船星辉,在星辉斑斓里放歌。

但我不能放歌,悄悄是别离的笙箫;
夏虫也为我沉默,沉默是今晚的康桥。

悄悄的我走了,正如我悄悄的来;
我挥一挥衣袖,不带走一片云彩。

还没有到剑桥(康桥)之前,先来温习一遍徐志摩的再别康桥。中学时阅读课本里的这首诗的情景重现我眼前,那么清晰,也那么遥远。那醉人的文字,深深地烙印在我的心底。剑桥,我悄悄的来了,愿我能在徐志摩笔下那迷人的剑桥,寻见美丽的梦。

9 comments:

旭晨 said...

康桥确实很迷人,多少醉人故事都发生在这里..
最迷人的诗莫过于徐志摩了..
西方有个莎士比亚,东方有个徐志摩..
西方有罗密欧与朱丽叶,东方有梁山泊与祝英台... 也不赖嘛!
哈哈哈!!!

George said...

Mandarin T_T

anyway i guess u went holiday ? and blog about it... hahaha

BTW.. nice pic... ur camera is doing so well... nice colouring... hope u did not photoshop the camera raw >_<"

George said...

btw i've been so busy lately that i miss out all da blog... my blog... and life~!!!! work suck T_T gaji low work banyak T_T

卡門 said...

我印像深刻的徐志摩,還是由黃磊主演的《人間四月天》,也是那時候開始很喜歡周迅。

看了戲後,才倒追回來認識徐志摩。

Aik Wye Goh said...

Man, havent been blogging in a long time. That happens when ur in a course as hard as pharmacy.

Anyways, thats a pic of Cambridge! Im gonna go there soon enough! Looks like a nice place.

Anyways, are u going to london anytime soon? Ill be going to london during this CNY, so if ur going then just gimme a buzz and ill be ur tour guide.

huixin said...

旭晨,我爱上了康桥!!实在是太美丽了!真的很不想回来。哈哈

Georgy, that pic is not taken by me..i took from wikipedia.haha

蚊子,去了一趟康桥,我终于明白为什么徐志摩会喜欢上康桥了。

Aik Wye, we went to cambridge!it was so fun! thanks to rachel's friend who bringing us around. i'll be going to london in march, so i dont think will be going there in feb.thanks for offering.

George said...

lol..... MANA reference ????

zzzz no wonder... i was like.... wow.... what a nice picture and colour.... just like picture that has been edit o.O

huixin said...

Georgy, but i didnt say the pic is mine...usually i'll add my blog address for the pics that taken by me

旭晨 said...

你已经在康桥留下了你的足迹。。
是个非常好的回忆。。
好好珍惜。。