Wednesday, December 05, 2007

曾外婆

我真的气到无话可说了。我的曾外婆今年102岁,当年从中国越洋过海来到吉隆坡,为了生活过了很多辛苦的日子。经历无数艰难的日子,用尽自己的青春,终于把孩子们都养大了。可是,现在却还是过着很可怜的日子。可悲的是,正在制造悲剧的就是她辛苦养大的孩子!

年迈的她由4个儿子轮流照顾。虽说照顾,事实上是4个儿子把她当皮球丢,没有人愿意负起照顾妈妈的责任。重男轻女的古老观念在他们心里仍然根深蒂固,所以女儿没权说话。可怜的曾外婆双脚已经走不动,但每个星期都要搬到不同儿子的家去住。去到儿子的家也没有一间属于她的房间,在他们眼中只是一件碍眼物。终于在4年前,二儿子的家空出一间房间,让她长期住了下来。我们都以为曾外婆的日子从此以后会好过一点,但是世事总是难以预料。

儿子们的纷争从来没有停过,60多岁的人做的事情却好像小孩堆泥沙那般儿戏。吵架的内容好笑并充满戏剧性,不可思议也无法想象。大儿子说骗到妈妈的钱是他的本事。二儿子说妈妈在他的家住了4年,每年要收1万2千,4年一共是4万8千。永无止境的吵闹,最终妈妈被抛弃在那摇摇欲坠的祖屋,无人看顾。骗妈妈的钱是一种本事,我想最本事的是这儿子够无耻。供养妈妈的费用是1年1万2千,那么试问妈妈养你的20年要怎么计算?

人老了,曾外婆最近心脏和肺的功能都不太好,前几天进了医院。可耻的是,竟然有几个儿子不闻不问。厉害,果然够狠心,够忘恩负义。出院后,曾外婆又被抛弃在那祖屋,一个人。陪着她的只是一个无法沟通的印尼工人!当我从妈妈那里听到消息的时候,我气得七孔升烟,火冒三丈。我明白自己没有本事,没有能力照顾我的曾外婆,不然我才不会看这些老舅舅的脸色,自己把曾外婆接来奉养。我鄙视这些忘恩负义的老舅舅,但愿他们有一天会受到应有的惩罚。

亲爱的曾外婆,请原谅我身在外地无法去看你,很希望我回家的时候还能见到你。我为你诚心祈祷,祝你身体健康。

7 comments:

George said...

Dont know why... recently have been interested on ur blog lol... i dont know mandarin so i would say... i see alot of alien in this post... :P

Hmmm wei... so nice la u can do the summer placement thing. U know during my Summer holiday i work in KL... but now also kinda hard to get a job... alot idiot in this malaysia (Negara-kuku) dont know Nottingham University... wtf.. they tot is a college courses... dengggg

旭晨 said...

天下间不孝子孙比比皆是..
看透了就见怪不怪..
因果循环..
愿他们的晚年也有机会体会什么叫报应..
耐心的等待吧!
那天会降临的..

huixin said...

Georgy, the summer placement in UK also very competitive 1.i'm quite lucky to get somewhere near my house in Nottingham.It's within walking distance, can save money on bus. haha

Thank you for interested on my blog.but i always blog in chinese 1...

旭晨,这是我见过最可笑的事情。我相信因果循环,总有一天会有报应的。

George said...

lol... then will be nice for me lor... heehee i can play gasak gasak on ur blog.. because my reading on mandarin is limited >_<" haiz... unless u are willing to do translation buahahahaha....

huixin said...

Georgy, difficult to make translations la...cuz not all chinese word are translateable...after tranlate will lost the original spice. haha
I'm so sorry about that.
My mother tongue is Chinese mar, so i could express myself better in chinese. my blog was originally set up to post my poems and novel, but now it's transformed to more about my life.

George said...

哇poem.我的华语也不错哈哈哈.

huixin said...

Georgy,wow..you can type chinese! good!