Sunday, December 31, 2006

段落

2006
一个段落的结束
有太多太多酸甜苦辣
有太多太多值得细细品味
我却没有时间回头好好看看
唯有向前迈进

2007
另一个开端
会是重新开始
祝大家一切更好

期待中

………………………………………………………................................................

当全世界在欢喜中迎接新的一年降临
我把自己关闭在房间里埋头苦读
考试进入倒数阶段
我没有办法暂缓脚步
我无法后退

地狱式的生活
区区几个字简单
清楚地形容我这几个星期的日子
一切将持续至考试结束

一年在勤劳中开始
是不是代表自己将从懒散变勤劳?
我希望会

待续


从北京回来后
一直在忙着温习功课
在北京拍了很多照片
还有很多旅游感想
可是都没有时间好好整理
我不想草草了事
北京旅游手记
待续……

Friday, December 29, 2006

天安门广场


2006年12月17日
紫禁城南部--天安门广场
从街道上人们的衣着
你可以感受到有多冷吗?
身体在寒风中战抖
相机也无法握稳
但是
仍让无阻我向历史的殿堂
靠近

Wednesday, December 27, 2006

正阳门 The Zhengyang Gate


正阳门位于天安门广场南侧,建于明朝永乐17年 (1419年),是北京内城的正门,也称前门。

The Zhengyang Gate was built in 1419, under the Ming Emperor Yongle's reign. It's located at the southern part of Tian'an Men Square. It is the front gate of the inner city (Beijing).

Tuesday, December 26, 2006

京剧


孙悟空大闹天宫
咚咚咚咚锵锵锵
锵锵锵锵咚咚咚
猴子猴孙
天兵天将
华丽的服装
敏捷的身手
独特的音腔
我用心欣赏
无奈
眼皮仍然忍不住
半开半关

*其实京剧是好看的,不过那天太累了,所以忍不住……

Monday, December 25, 2006

天坛Temple of Heaven

祈年殿 Hall of Prayer for Good Harvests

Temple of Heaven is the place where the emperors of the Ming and Qing Dynasties used to offer sacrifices to the Heaven and to pray for good harvest. It was built in 1420, and it was called the Temple of Heaven and Earth. It was renamed the Temple of Heaven in 1534. The Temple of Heaven is now the largest extant temple building complex of China. It covers an area of 2,700,000 square meters. In 1998, it was listed as one of the World’s Cultural Legacies by the UNESCO.


Omg...i forgot the meaning of the carve...let me think...hmm....

The afternoon when I visited the Temple of Heaven was very cold. We (tour-mates and me) were frozen and hardly move in the strong cold wind. This is my first time experience such cold winter.

Sunday, December 24, 2006

雍和宫


北京入冬以来最冷的一天(12月21日之前),我们在寒风中参观雍和宫。刺骨的寒风冻得寸步难行,但丝毫不影响我旅行的好心情。雍和宫建于1694年,是康熙皇帝第四个儿子未当皇帝之前的宅邸(雍王府)。雍正于1722年继位。依照传统,继位者之前的住处必须改成庙宇,因此雍正的儿子乾隆便命令300个西藏喇嘛和200个中国学生进驻此处。

从1744年到1960 年为止,雍和宫一直是西藏僧人修行之处,是除了西藏以外,最重要的喇嘛教信仰之一。清朝时雍和宫并未对外开放,除了每年跳‘布札舞’的时候,这是为了警告人性弱点—愤怒、贪婪、酒、色等等。每年农历春节的时候,仍然可以看到这个舞蹈。

Saturday, December 23, 2006

金鼎轩


古色古香的装潢

精致可口的早点

北京的第一个早餐

回味中

Friday, December 22, 2006

清晨

Picture: First morning in Beijing.
梦想起飞

2006年12月16日

没有阳光的万尺高空中

我睡着了。

Friday, December 15, 2006

Beijing

unbelievable
my dreams are flying high
by tonight

I'll be back
in six days

Wednesday, December 13, 2006

End of Sem 1

End of semester 1. Had this theme day, beach team on this last day of the semester. Note, the term ‘last day’ only applicable to half of the class who had their lab last week. Simply like this photo, cuz it’s really nice.

Sorry for keeping my blog cold and quiet recently. I have been busy for all these while, working OT almost everyday for my lab reports and course assignment …and finally manage to hand in today! By the way, I will continue busy till the exams end by mid of January. The exams are horrible, terrify enough…I think I really need to spend some hard work on it. This means that my coming 3 weeks holiday = struggling with what I have learned.

Good luck and work hard to my classmates. Gambate, everyone!

Saturday, December 09, 2006

下一次

很偶然的,又遇见你。虽然我们每天往来两个共同的目的地,却不常相见。

已经是很久很久以前的事了,几句的嘘寒问暖,竟让过去有我和你的片段一幕一幕清晰地重现眼前。这一些,我怎么遗忘了呢?我在一个安静,空旷的空间里想起了你,耳边迴响着温柔动听的钢琴声,嘴边勾起了甜美的弧度。

没有惊天动地的过去,平淡里渗着美好,那是我和你的过去。青梅竹马?也许吧。这些画面会不会永远烙印在心里?也许。你会不会和我一样把过去永远记在心底?我希望会。

其实想向你讨电话号码。但是,竟然直到你从我视线中消失才想起。生活里,总是难免有一些小小的遗憾。或许,不完美也是一种完美。嘴角轻轻地往上勾,下一次,希望还有下一次,我会记起。

® huixin 1.38p.m. 8 December 2006

Wednesday, December 06, 2006

Hang Tuah

Hang Tuah

历史里的传奇人物?

过去式的民族英雄?

聪明机智的领导者?

还是

传闻中姓杜的华人?

我眼里的Hang Tuah

现在只是吉隆坡街头

某个轻快铁的车站……



*有传闻说Hang Tuah是姓杜的华人。Tu Ah是他的名字,Hang是他的尊称。

Sunday, December 03, 2006

怀念



曲:Robin Guthrie, Elizabeth Fraser, Simon Raymonde 词:黄伟文 主唱:蔡依林 原唱:王菲

关起满室 不足的氧气 点着烟蒂 回味你的呼吸
搜索脑里 未完的龃龉 对着空气 还击着你的问题
推辞每次 真实的相聚 困着自己 渴望着你的消息
沾沾自喜 拒绝的魅力 不着痕迹 享受着与你的距离
也许喜欢怀念你 多于看见你
我也许喜欢想象你 多于得到你
关起满室 不足的氧气 点着烟蒂 回味你的呼吸
散落一地 断续的谜语 对着空气 还击着你的问题
推辞每次 真实的相聚 困着自己 渴望着你的消息
翻来覆去 甜蜜的话语 故作神秘 延续着你的好奇
也许喜欢怀念你 多于看见你
我也许喜欢想象你 不需要抱着你
啊~~~啊~~~
也许喜欢怀念你 多于看见你
我也许喜欢想象你 受不了真一起

Saturday, December 02, 2006

纯属意外

纯属意外
意外地在夜里
徘徊在吉隆坡街头
感受热闹中安静的一面
纯粹截然不同的体验
深刻且与众不同的一夜